BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ouuuhh yeeaah

Welcome! Welcome...!Thnks for ViSitEd

HOT BAby

=PENGIKUT²T=

hmmm

Sunday, October 3, 2010

= WanIta Solehah =

Assalamualaikum....


halo2 my blogers...hak3..!hari neh aku dapat ilham..kunun..huh..!mcm lama dah tak update blog aku neh tau....gila eh...rindu btul aku...hak3...!ok lar, trus kan ceta aku neh...ceta aku pada hari neh adalah wanita solehah....oopppsss...mybe neh tuk wanita2 Islam di luar sana....hik3...dah lama aku mau buat benda neh, tapi aku lupa jak mau buat...besa lar banyak tul idea neh...hak3....!ok lar, suma neh akan ku ceta kan dan menyampaikan dari apa yang aku tau...pindik kata, mengikut dari pengetahuan yang aku ada...mybe ada yang silap..mybe ada jugak btull...suma tuh boleh kamu pertikaikan d cHaT box aku tuh yaa....kalo salah, kamu perbtulkan dan tulis d ChaT bos aku tuh yaa...hehe...


baiklah, first aku mau bagi tnya kamu, adakah kamu neh ckup tuk d gelar wanita solehah??hah...itu kamu nilai lar diri sndri k...hehehe....wanita solehah neh aku definisi kan bahawa wanita yang benar2 mngikut ajaran islam serta melakukan perkara baik dan menjauhi perkara buruk....hehe....aku pernah terbaca hadis riwayat Rasulullah s.a.w secara tidak sengaja...baginda mengatakan bahawa "dunia ini penuh dengan perhiasan dan perhiasan paling indah adalah wanita solehah"...hah, maksud hadis neh menunjukkan bahawa Islam memandang tinggi kedudukan wanita dalam kehidupan global..aiseh men, semat gak ayat aku neh...hahaha....


aku mau bagi tau sama laki2 neh, jangan la kamu nikahi wanita kerana cantik paras rupanya dan hartanya kerana masing2 boleh membuatkan kamu membinasakan diri sendri dan boleh menyebabkan kederhakaan kamu....dingar ka laki2 sekalian...hahahaha...!ingat tau...!!so kamu nikah la sama orang yang beragama dan xlas hati nya terhadap kamu...


wanita solehah neh boleh bersifat amanah terhadap harta benda suaminya, d samping itu menjaga maruah suaminya...hik3....oopppsss talabih udah...lagi satu, kalo teda suami d umah, c istri kena menjaga atau memelihara dirinya dan maruahnya seperti tidak bleh kuar umah tanpa izin c suami....actlly kamu tau ka para pompuan sekalian, kamu sebenarnya tidak boleh terima tetamu yang tidak dikenali dan sebagainya....bukan apa, perkara neh memang ada dalam hadis atau Al-Quran...tapi aku lupa...dan mmg kita sedia maklum terhadap benda neh....tapi maklum lar zaman sekarang neh, zaman moden talampau, tapi sebagai musilm dan muslimah, kena ikut atau turut ajaran2 Islam oo...jan men2...hak3...!


sorang wanita atau istri solehah jugak perlu dan wajib menjalankan tanggungjawab mereka seperti sentiasa menyempurnakan keperluan suaminya, d samping memelihara keredaannya...jangan la kamu (kaum hawa) mengeluh, kamu mesti tau akan tanggungjawab kamu sbagai istri...biar la kamu penat, tapi akhirnya nanti, kamu juak yang d pelihara oleh Allah s.w.t...btul...!!aku slalu tuh cakap dengan akak aku, ntah dorang dingar ka tidak....yang penting aku uda jalan kan tanggungjawab aku tuk bg tau durang...haha...bukan apa, keredaan suami neh jugak adalah menjadi anak kunci utama kamu yang melayakkan kamu menjadi penghuni surga impian yang penuh nikmat...aiseh..hahaha...apa yang penting adalah pendidik dan pengasuh anak...hahaha...tapi pelan2 la kalo sesapa yang mau berubah tuh yaa...


oo yaa..kalo pompuan mau berubah, berubah la dari sekarang...ahaha....pelan2 kamu ubah...mmg bukan senang mau ubah diri kaan...bgtu jgk dengan lelaki tau...!jan men sedap jak...!haaaiihh....itu la perkara paling aku tidak suka....


k lar..aku pon da penat mau taip2 banyak2 neh..hahahaha...nnti len kali kalo ada ceta aku tulis n taip ar...wassalam...!

0 comments: